GWARANTUJEMY ZDROWE
I SZYBKIE EFEKTY ODCHUDZANIA

Tryb życiaOpis:
bez aktywności fizycznejzupełny brak aktywności fizycznej, leżenie
mało aktywnyaktywność podstawowa, siedzący tryb życia
umiarkowanie aktywny3-4x w tyg. ćwiczenia, przemieszczanie pieszo lub praca fizyczna lekka
aktywny4-5x w tyg. ćwiczenia, dodatkowo praca fizyczna umiarkowana
bardzo aktywny praca zawodowa bardzo ciężka fizycznie

ĆWICZĘ! SZYBCIEJ SCHUDNĘ?

Żeby schudnąć 1kg

potrzebny jest deficyt
rzędu 6000-7000 kcal

 

Przeciętny owoc,
np. jabłko
waży około 200g

To niewiele, prawda?
Zważywszy, że jeden dzień
skrupulatnie stosowanej diety
daje efekt minimum minus 150g

CZEMU NASZ WYNIK MOŻE BYĆ RÓŻNY OD M.IN. APLIKACJI PROMUJĄCYCH ĆWICZENIA?

Zdecydowana większość popularnych na rynku aplikacji nie uwzględnia w pomiarach Państwa danych takich jak płeć, wiek, wzrost. To pierwszy bardzo ważny powód, z którym mogą wiązać się różnice.

Drugą kwestią jest sposób przeliczania kalorii zużytych podczas ćwiczenia. Większość aplikacji uwzględnia w pomiarze nie tylko te kalorie, które zużyliście Państwo podczas danego ćwiczenia, ale również te, które w tym czasie zostały wykorzystane dla podtrzymacie funkcji życiowych.

Tę sytuację świetnie obrazuje przykład:

30-letni Jan, który na co dzień prowadzi umiarkowanie aktywny tryb życia, mierzy 176 cm i waży 78 kg w ciągu trzydziestu minut na podtrzymanie funkcji życiowych (bicie serca, oddech, praca narządów wewnętrznych) i wykonywanie zwykłych dla niego czynności potrzebuje 87 kcal.

Ten sam Jan jadąc rowerem przez 30 min. z prędkością 9 km/h, zużyje 132 kcal. 

Aplikacja Jana po półgodzinnym treningu pokaże mu, że jego wysiłek kosztował go 132 kcal.

I jest to prawdą, choć dobrze wiemy, że Jan na samą jazdę na rowerze wykorzystał jedynie 45 kcal (132-87), więc tylko tyle powinna uczciwie pokazać aplikacja jako wynik samej czynności jaką była jazda na rowerze.

Kalkulator, który stworzyliśmy odpowie państwu na pytanie 

ILE DODATKOWYCH KALORII 

spalimy więcej np. jeżdżąc na rowerze, niż gdybyśmy w tym czasie zostali w domu i wykonywali zwykłe czynności.

RUCH JEST KONIECZNYM
ELEMENTEM ŻYCIA, JEST
GWARANTEM ZDROWIA

Sport amatorski nie ma wielkiego wpływu na naszą masę ciała.
Każdy ruch jednak kształtuje naszą sylwetkę i daje wymierne korzyści zdrowotne.
Niezależnie zatem od naszej wagi, warto być aktywnym fizycznie!