GDZIE JESTEŚ:   PRZEPISY -> INNE DANIA (blog)

Krem z dyni

Krem z dyni... Uwielbiam ten wyjątkowo mi bliski, wrocławski przepis naszych Dzieci. Smak, zdrowie i niska kaloryczność! To jest to, co lubię!

SKŁADNIKI:

Waga warzyw po obraniu:

Dynia, 800g 
Ziemniaki, 300g
Marchew, 170g
Cebula, 100g
Czosnek (dwa średnie ząbki), ok. 7g

Bulion warzywny, 700g

Sok z niecałej połowy cytryny, 20-25g

Przecier pomidorowy lub pomidor świeży, 150g 

Sól, 8g (2 płaskie łyżeczki), 

Cukier, 5g (łyżeczka)

Pieprz, gałka muszkatołowa, kurkuma, ostra papryka – po dwie szczypty

01:00

CZAS
PRZYGOTOWANIA

5

LICZBA
PORCJI

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

  1. Dynię obieramy ze skórki, usuwamy nasiona, miąższ kroimy w kostkę.
  2. Ziemniaki również po obraniu dzielimy na części.
  3. Pokrojoną w kosteczkę cebulę oraz obrany i pokrojony na plasterki czosnek przenosimy na suchą rozgrzaną patelnię, delikatnie warzywa solimy i beztłuszczowo opiekamy pod przykryciem na małej mocy płyty („4”) około 20-30 minut, od czasu do czasu mieszając.
  4. Do zeszklonej (nie mocno zrumienionej!) cebuli z czosnkiem dodajemy pokrojone w kostkę ziemniaki, marchew i dynię.
  5. Warzywa doprawiamy solą (ok. 5g, czyli płaska łyżeczka) i wszystko opiekamy co chwilę mieszając przez ok. 5-10 minut. Warzyw nie wolno rumienić, mają tylko pod wpływem temperatury wydobyć swój smak.
  6. W międzyczasie czasie przygotowujemy gorący bulion, do którego przenosimy opieczone warzywa. Patelnię opłukujemy dokładnie bulionem, żeby zebrać „smak”. Dodajemy wszystkie przyprawy. Garnek przykrywamy, zmniejszamy moc płyty do średniej i gotujemy przez ok. 15-20 minut.
  7. Dodajemy sok z cytryny oraz przecier pomidorowy lub świeżego pomidora (należy przed tym go sparzyć, obrać, pokroić na ćwiartki, usunąć szypułki oraz nasiona z komór. Miąższ pokroić w kosteczkę i dodać do zupy). 
  8. Całość gotujemy przez 5 minut, do uzyskania miękkości warzyw.
  9. Wszystkie składniki miksujemy w blenderze.
  10. Ewentualnie doprawiamy, np. solą i ostrą papryką.

WARTOŚĆ ODŻYWCZA

Energia w porcji (kcal)
132
Ilość porcji
5
Energia w 100g (kcal)
33
Masa po ugotowaniu (g)
2000
Energia całości (kcal)
662

INNE PRZEPISY

No posts found!