GDZIE JESTEŚ:  PRZEPISY -> UROZMAICENIE

Ryż na słodko

Ryż z owocami sezonowymi i dodatkiem cukru na diecie niskoenergetycznej to nieczęste danie.
Podstawową zaletą jest smakowitość tej potrawy, wadą natomiast niska sytność. Ta druga cecha sprawia, że każdy Pacjent ma możliwość zastąpienia tego dania inną, typowo obiadową potrawą. Jeśli jednak zdecydowali się Państwo na słodki posiłek - to zapraszamy do wspólnego gotowania. poniżej nasza propozycja przygotowania posiłku pt. Ryż na słodko

0:30

CZAS
PRZYGOTOWANIA

1

LICZBA
PORCJI

 

Uwaga!  Ilość poszczególnych składników jest ściśle określona w indywidualnej diecie. Poniżej podano ilości przykładowe.

SKŁADNIKI (ilości przykładowe):

– 50g ryż
– 150g woda
– 100g jabłko lub inny owoc
– 15g cukier 


Dodatki (opcjonalnie):
– cynamon

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

  1. Do małego garnuszka wlewamy 150g wody. Zagotowujemy.
  2. Wsypujemy odmierzoną porcję ryżu, dodajemy szczyptę soli.
  3. Przykrywamy pokrywą i gotujemy na bardzo małej mocy płyty grzewczej około 15 minut..
  4. Wcieramy jabłko (tarka -> grube oczka), dodajemy cukier, mieszamy i przykrywamy pokrywą.
  5. W dalszym ciągu ogrzewamy około 10 minut.
  6. Gotowe danie możemy posypać cynamonem.

NASZA RADA:

Jeśli część cukru zamienimy na cukier z dodatkiem naturalnej wanilii uzyskamy wyjątkowy smak dania.


ZOBACZ INNE PRZEPISY