Przykład zastosowania formuły.
Obliczenia wykonuję dla osoby płci żeńskiej, w wieku 35 lat, o wadze 77 kg i wzroście 162 cm.
Zakładam, że pacjentka otrzymuje i realizuje dietę o wartości energetycznej równej 1050 kcal.
Powrót do formuły (link)

Tempo obniżania masy ciała Pacjenta w zależności od aktywności fizycznej

Płeć
Wiek
Waga
Wzrost
Wartość energetyczna stosowanej diety
Oczekiwany spadek masy ciała (dieta + niska aktywność fizyczna)
[g/dzień]
g/miesiąc]

Okazuje się, że pacjentka stosując dietę schudnie w ciągu miesiąca 5 kg.
Każdy wytrzymany dzień diety da efekt w postaci obniżenia masy ciała o 170 g.

A jak na tempo chudnięcia wpłynie 50-cio minutowa wycieczka rowerowa?
Załóżmy, że tempo będzie amatorskie, ale nie "spacerowe" i wyniesie 15 km/h:

Jazda na rowerze (dodatkowy ruch) [1]
Czas jazdy
Średnia prędkość
Energia zużyta (dodatkowo) na jazdę na rowerze [kcal]
(dodatkowy) Spadek masy ciała spowodowany jazdą Pacjenta na rowerze [g]

Z obliczeń wynika, że dość szybka jazda naszej pacjentki na rowerze (15km/h) w ciągu 50 minut wiąże się z dodatkowym zapotrzebowaniem na energię w wysokości 111 kcal, co przełoży się na obniżenie masy ciała o 17 g. Podobny efekt uzyska przykładowa osoba, jeśli wybierze się na 30 minutową wycieczkę, którą pokona marszem w tempie 6 km na godzinę.

Inny rodzaj aktywności fizycznej (dodatkowy ruch)
Czas trwania
Wydatek energetyczny
Energia zużyta (dodatkowo) na wykonanie danej czynności [kcal]
(dodatkowy) Spadek masy ciała spowodowany wybraną aktywnością fizyczną Pacjenta [g]

Przepisuję z tabeli wartość dotyczącą marszu po równinie ze średnią prędkością 6km/h

Wydatek energetyczny [kcal/kg m.c/h]
Wolny spacer 3km/h 2,5
Marsz po równinie 6km/h 4,4
Wolny bieg (trucht) 6,0
Bieg 9km/h 9,0
Pływanie 20m/min 4,2
Pływanie 50m/min 10,2
Wchodzenie po schodach 14,7
Schodzenie ze schodów 2,5
Poranna gimnastyka 3,0
Skakanka 5,4
Taniec użytkowy 3,0
Fit Dance (taniec specjalistyczny) 9,0

[1] Paweł Dyl, Kalkulator kalorii - Jazda na rowerze