Dlaczego w diecie jest tak mało owoców?

Ponieważ to nie jest prawdą, że są one nisko kaloryczne!

Niestety, w owocach jest dość dużo cukrów naturalnych,
a to nie znaczy, że mniej kalorycznych :(

Wmawia się nam, że jeśli chcemy być szczupli powinniśmy jeść dużo owoców.
A przecież informacje takie są wbrew, nawet matematyce!

Jeden przeciętny owoc waży ok. 200-250g, a to daje ok. 150kcal!
Czyli, jak to często mówię: dwa ładne owoce to pół czekolady!

Oczywiście nie chcę tu powiedzieć, że lepiej jedzmy słodycze niż owoce.
To nie tak… a szkoda… :p

Okazuje się, że we wszystkim należy zachować umiar. Również w spożywaniu owoców.
Z resztą witamin i składników mineralnych jest zdecydowanie więcej w warzywach!!!! To one również dostarczają nam, tak brakującego w dzisiejszym odżywianiu błonnika.
W Państwa dietach zalecam najczęściej 200g owoców, natomiast w prawidłowej diecie (nie odchudzającej) według zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia powinno znajdować się zaledwie 150g owoców, natomiast warzyw prawie kilogram dziennie!!!!


powrót do Pytacie Państwo, czyli o sprawach różnych
powrót do Strona główna