Dlaczego dieta dostarczająca wszystkich składników pokarmowych, a nie dieta białkowa (proteinowa)?

Przyczyna jest prosta. Nadmiar w diecie białka jest błędem żywieniowym.
Nadmierna jego ilość musi zostać przekształcona w tłuszcz, a to obciąża pracą wątrobę i nerki, które muszą wydalić szkodliwe metabolity, zatruwające i zakwaszające organizm. Dlatego długotrwałe nadmierne spożywanie białka może w końcu doprowadzić do choroby wątroby i nerek.
Poza tym takie główne składniki pożywienia jak, węglowodany i tłuszcze są często jedynym źródłem wielu witamin i składników mineralnych. Prawie zupełne wykluczenie tych składników z diety automatycznie spowoduje braki żywieniowe. Konsekwencją tego będzie zdecydowane pogorszenie stanu zdrowia (zmiany skórne, choroby błon śluzowych, wypadanie włosów, drętwienie rąk, stóp, niedokrwistość, nadpobudliwość, drażliwość, bezsenność, problemy z zaparciami).

Dieta niskoenergetyczna jest od dziesiątków lat przedmiotem badań najlepszych specjalistów w zakresie dietetyki. Długofalowe badania prowadzone są we wszystkich rozwiniętych krajach świata a wyniki ich zbierane i opracowywane są w Światowej Organizacji Zdrowia WHO działającej przy ONZ.

W świetle tych badań najkorzystniejszy jest następujący udział składników w całodziennym pożywieniu:
15% energii powinno pochodzić z białek, 30% z tłuszczu i 55% z węglowodanów.

Wiele lat badań wspaniałych, światowego formatu fachowców daje nam wiedzę i możliwości prawidłowego odżywiania ludzi z nadwagą.

Nie dajmy się namawiać na diety jednostronne, bogate tylko w jeden składnik odżywczy.
Nie ważne, czy walkę z nadwagą rozpoczniecie i zakończycie Państwo w tej Poradni Dietetycznej, czy tez w innej.
Ważne natomiast, żebyście po zakończonej kuracji mieli siłę i zdrowie cieszyć się wynikami, które wypracowywaliście stosując tygodniami, a czasem miesiącami niełatwy przecież reżim dietetyczny.


powrót do Pytacie Państwo, czyli o sprawach różnych
powrót do Strona główna