Hamburger



Składniki:
(ilość poszczególnych składników jest ściśle określona w indywidualnej diecie)

- chuda wołowina (np ligawa)
- korniszonek, połowa małej cebulki
- sól, pieprz, musztarda, ketchup,
- inne przyprawy wg uznania

Sposób przygotowania:
Wołowinę mielimy na grubym sitku lub siekamy drobno nożem. Przekładamy do miski. Pokrojony korniszonek i pokrojoną w kosteczkę białą lub czerwoną cebulę przekładamy do mięsa. Do miski dodajemy łyżeczkę ketchupu, łyżeczkę musztardy dijon. Doprawiamy pieprzem i niewielką ilością soli. Opcjonalnie możemy dodać kilka kropel sosu piri-piri, pokrojoną natkę pietruszki, czosnek. Mieszamy całość za pomocą widelca. Z mięsa formujemy w dłoniach kulki, następnie je spłaszczamy. Uformowane hamburgery układamy na patelni beztłuszczowej. Opiekamy krótko, około 1 (maksymalnie 2) minut z obu stron.

Przygotowane w ten sposób danie może być częścią Państwa obiadu lub kolacji (w zależności od indywidualnie wyliczonego jadłospisu).


powrót do Mięso przygotowane bez dodatku tłuszczu
powrót do Dania Podstawowe
powrót do Strona główna